در سومین جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع صورت گرفت؛

گزارش دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و معاون سازمان صداوسیما به اعضای کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع


کد خبر: 1805
سومین جلسه کمیسیون علمی ، فرهنگی و اجتماعی در دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله اراکی و با حضور اعضای کمیسیون علمی ، فرهنگی و اجتماعی در خصوص ادامه بحث و تبادل نظر پیرامون علل و حوادث اخیر کشور و راهکارهای پیشنهادی برگزار شد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این جلسه دکتر مظفر نایب رئیس کمیسیون گزارشی از تشکیل کارگروه های ششگانه و بررسی علل و عوامل و راه کارهای مربوط به وقایع اخیر را در ابعاد «فرهنگی- هنری»، «رسانه، فضای مجازی»، «زنان و خانواده»، «آموزشی و دانشگاهی»،«آسیب های اجتماعی» و «تربیت بدنی» ارائه کرد و گفت: این کارگروه ها جلسات خود را با حضور دهها نفر از مسئولان مربوط، کارشناسان و صاحبنظران مجرب در هر حوزه در کمیته های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه برگزار کرده اند.

سپس دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، معاون صدا و سیما و معاون دانشجویی وزارت بهداشت، گزارش ها و دیدگاه های خود را درباره علل و عوامل بروز حوادث اخیر ارائه کردند. همچنین دکتر سید محمد صدر، دکتر صادق واعظ زاده، دکتر محمدحسین صفار هرندی و مهندس سید مصطفی میرسلیم دیدگاه های خود را در مورد مسائل فرهنگی، آموزشی، رسانه ای و اجتماعی را بیان نمودند.

در ادامه آیت الله محسن اراکی، رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سیاستهای کلی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی باید در همه نهادها و دستگاه های به درستی اجرا و پیگیری شود . نتیجه مباحث و مذاکرات را با تاکید بر عوامل فرهنگی و اجتماعی بروز رخدادهای اخیر جمع بندی نمود.

در این جلسه مقرر گردید نقطه نظرات و جمع بندی بررسی های کارگروه های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی تجمیع و برای اخذ تصمیم به جلسه ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظر