دعوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس


کد خبر: 5393
دعوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اعضای مجمع که در سال گذشته با تلاش و حضور مستمر در جلسات متعدد و با دقت نظر وظایفشان را به انجام رساندند، تشکر نمود.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین جلسه مجمع در سال جاری در سخنانی اظهار داشت: به شهادت کسانی که با مجمع ارتباط و نسبت به آن اشراف دارند، اقدامات صورت گرفته در مجمع بحمدالله اتقان خوبی پیدا کرده و تلاش ها مضاعف شده، جلسات متعدد، با نشاط، با فکر و جدی برگزار می شود؛ من از این جهت واقعا از همه اعضای محترم تشکر می کنم.

آیت الله آملی لاریجانی با آرزوی توفیق بیشتر برای اعضای مجمع و حرکت در مسیری که برای مجمع تشخیص ترسیم شده، استفاده از بازوهای کارشناسی بیشتر خصوصا از فرهیختگان دانشگاهی که دارای تجربه و تخصص ارزشمندی می باشند را مورد تاکید قرار داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حلول سال جدید با ماه مبارک رمضان مقارن بود، از خداوند متعال مسألت نمود دعاها و اعمال عبادی همه مقبول درگاه الهی قرار گیرد، مخصوصا در شب قدری که گذشت ان‌شاالله سالی معنوی برای همه رقم بزند و سال جدید سالی همراه علو روحی و تعالی برای همه ما باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با تسلیت شهادت سرداران پرافتخار سپاه قدس که به دست دژخیمان صهیونیستی به شهادت رسیدند، تاکید کرد: هر چند شهدای ما به آمال و آرزوی دیرینه خودشان که شهادت و لقا الله بود رسیدند وأَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ اما ملت را در غمی جانکاه فرا گرفت.

خداوند روح آنان را که عالیست و بلند، بلند مرتبه تر بگرداند و به بازماندگان معظم آنان صبر و بردباری عنایت فرماید. ان‌شالله همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، فرزندان رشید این ملت پاسخ پشیمان کننده ای به رژیم غاصب صهیونیستی خواهند داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از ملت شریف ایران برای حضور گسترده و برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم روز قدس امسال افزود: امسال واقعا روز قدس حال و هوای دیگری دارد، قریب به صد و هشتاد روز است که مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین فشارها قرار دارند، حملات سبعانه رژیم صهیونیستی موجب شده بیش از سی هزار نفر شهید شدند؛ مردمی که برای سرزمین و آزادی خودشان در مقاومت هستند و البته ما مطمئنیم که خداوند تبارک و تعالی نصرتش را به این مردم صبور و مقاوم عنایت خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: انصافا این مقدار جنایت از سوی رژیم صهیونیستی در این مدت قابل تصور نبود و تصورش هم بسیار دشوار است ولی چیزی است که واقع شده است. رژیم صهیونیستی که ماهیتش اساساً با تجاوز و سلطه توام بوده است تاکنون اینطور آشکار و عریان این جنایت ها را انجام می دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه رژیم صیهونیستی مرتکب جنایات جنگی بسیاری شده است و متاسفانه همچنان حامیان گردن کلفتی در دنیا که مدعیان حقوق بشر هستند از او حمایت می کنند، اظهار امیدواری کرد خداوند تبارک و تعالی مردم شریف غزه را از ظلم این ظالمان آزاد کند.

آیت الله آملی لاریجانی با اظهار امیدواری به اینکه خداوند به همه توفیق تلاش بیشتر و حرکت در مسیری که برای مجمع تشخیص ترسیم شده، عنایت فرماید استفاده از بازوهای کارشناسی بیشتر خصوصا از فرهیختگان دانشگاهی که دارای تجربه و تخصص هستند، را مورد تاکید قرار داد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرد: شعار امسال که مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید با مشارکت مردم است؛ هرچند شعارهای سال یک عنوان نمادین هستند ولی در واقع متضمن سیاست گذاری برای مسئولان، دولتمردان و همه کسانی که به نحوی در اجرایی تقنینی و قضایی کشور دخالت دارند، می باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد سخن حضرت آقا در خصوص مشارکت مردم، سخنی است که سابقه آن مربوط به اوایل دهه شصت است و ایشان همواره بر این مطلب تصریح و اصرار داشتند و حتی برخی را مورد معاتبه قرار دادند که چرا اقتصاد را دولتی می کنید؟ بگذارید مردم خودشان در صحنه باشند و دولت نظارت کند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: البته این اقدام منافاتی با انجام اموری که در صدر اصل چهل و چهار قانون اساسی درخصوص   دولت است ندارد ولی روشن است که حضور مردم در صحنه اقتصادی مثل سایر صحنه ها واقعا تاثیر گذار است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما باید همواره اعتماد مردم را به دست بیاوریم افزود: متاسفانه با روش های ناصحیح در مقام تقنین و اجرایی کاری کردیم که مردم برای حضور در صحنه اقتصاد رغبت و اعتماد ندارند.

چون موانع بسیاری برای حضورشان ایجاد شده، وجود بوروکراسی های فراوان و بخشنامه های خلق الساعه نمی گذارد تصمیم صحیحی برای آینده اقتصادی کشور گرفته شود و مسلما حضور مردم در صحنه مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه امروز میزان زیادی از سرمایه های مردم راکد مانده و مردم اطمینان ندارند تا در صحنه های اقتصادی حضور یابند و ما باید این موانع را برطرف کنیم و بخش زیادی از این موانع واقعی است و انتظارات مردم را باید برآورده کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه انتظار است این موانع برطرف شود، مخاطب اصلی صحبت های خود را دولت دانست، اما تصریح نمود: البته نهادهای دیگر همچون قوه مقننه و قوه قضاییه حتی مجمع تشخیص و مراکز و دیگر نهادهای غیر از این قوا هم مخاطب اقدام برای تغییر وضعیت اقتصادی می باشند که باید دست در دست هم داده و این سیاست را محقق کنند تا مردم برای حضور در صحنه جهاد اقتصادی نیز که جهاد واقعا حقیقی امروز ملت ماست، اطمینان پیدا کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر اینکه اکثریت مردم به شدت تحت فشار افتصادی هستند، اظهار امیدواری کرد خداوند تبارک و تعالی به همه مسئولین کمک کند تا با فکر، درایت و با مدیریت صحیح موجبات بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم فراهم شود.

گزارش تصویری


گزارش خطا
ارسال نظر