دکتر ذوالقدر:

عملیات طوفان الاقصی هیمنة رژیم اشغالگر قدس و افسانه شکست ناپذیری او را درهم شکست


کد خبر: 5250
عملیات طوفان الاقصی هیمنة رژیم اشغالگر قدس و افسانه شکست ناپذیری او را درهم شکست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عملیات طوفان الاقصی سبب فروریختن هیمنه رژیم صهیونیستی و درهم شکسته شدن افسانه شکست‌ناپذیری آن شده است، رژیمی که مدعی بود پنجمین قدرت نظامی و بزرگ‌ترین قدرت اطلاعاتی دنیاست، ظرف چند ساعت فروریخت و بزرگترین شکست را در تاریخ ننگین خود ثبت کرد.

به گزارش مرکز رسانه و وروابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در چهاردهمین همایش پیشکسوتان آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشکده افسری امام علی (ع) سپاه، پس از بیان نقش و اهمیت آموزش در تشکیل سپاه در دوران دفاع مقدس و تا به امروز، به تحلیل حوادث جاری منطقه و فلسطین اشغالی پرداخت.

ایشان عملیات طوفان الاقصی را حادثه بزرگ و تعیین‌کننده‌ای دانست که نه تنها فلسطین، بلکه منطقه غرب آسیا و  کل جهان را تحت تأثیر قرار داده و مبدأ تحولات بزرگ در تاریخ فلسطین، سرنوشت منطقه و اثرگذاری بسیار در وضعیت جهانی و بین‌المللی خواهد بود.

اهداف عملیات طوفان الاقصی

دکتر ذوالقدر با اشاره به نام زیبا و شورانگیز این عملیات یعنی طوفان‌الاقصی، به بیان اهداف آن پرداخت و  اهداف حماس از این عملیات را در چند محور بر شمرد. تشدید مبارزات ملت فلسطین علیه 75 سال اشغال آن کشور توسط صهیونیست­ها، حمایت از مسجد الاقصی در برابر تعرضات و تهاجمات صهیونیست‌ها که با قصد تخریب و یهودی‌سازی کامل آن انجام می‌گیرد، جلوگیری از تداوم شهرک‌‌سازی‌ها و اسکان یهودیان در سرزمین­های فلسطینی، گرفتن اسیر از صهیونیست‌ها با هدف مبادله و آزادسازی زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، متوقف کردن طرح به اصطلاح "صلح ابراهیم" و توقف در روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی که تا قبل از طوفان‌الاقصی، عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان به مراحل پایانی خود رسیده بود و مهمترین هدف حماس، اقدام پیش‌دستانه برای جلوگیری و خنثی‌سازی حمله قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به غزه بود که طبق اطلاعات حماس قرار بود پس از برگزاری اعیاد یهودی انجام شود.  رژیم اشغالگر که گرفتار تنش‌ها و منازعات داخلی شدید است به دنبال آن بود که با حمله به غزه و راه اندازی یک جنگ و ایجاد شرایط امنیتی و نظامی، در درون خود نوعی وحدت ایجاد کند و بر مشکلات و منازعات داخلی غلبه کند.

دبیر مجمع در ادامه گفت: حماس در این عملیات به بسیاری از اهداف خود دست یافته و حتی اگر یکی از این موارد و نه همه آنها، هدف از اجرای عملیات طوفان بود، می‌توانست توجیه کننده این حرکت طوفنده و عظیم باشد.

 

 

ویژگی‌های عملیات طوفان الاقص

فرمانده قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس در بیان ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی گفت: ویژگی‌ مهم این عملیات غافلگیری آن بود، حماس بیش از یک سال روی طرح مانور عملیات و فراهم‌آوردن مقدمات و آموزش و آمادگی نیروهای خود کار کرده بود، اما نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی اسرائیل متوجه آن نشدند.

وی ویژگی دیگر این عملیات را توانایی عبور مبارزان مقاومت از موانع و استحکامات عظیم و پیچیده 8 لایه­ای با عمق 200 متر که غیرقابل نفوذ تصور می­شد، بر شمرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های این عملیات سرعت عمل و حرکت برق آسای رزمندگان مقاومت، گستردگی منطقة عملیات و هجوم از 7 محور، نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی و تصرف و انهدام همه هدف های نظامی در منطقه، میزان بالای تلفات و اسرای صهیونیست‌ که طبق اعتراف خودشان بیش از 1570 کشته، 5400 مجروح و230 نفر اسیر بوده و ویژگی مهم دیگر ترکیبی بودن عملیات شامل عملیات‌ زمینی، هوایی، دریایی و همچنین زیرزمینی است.

وی در ادامه افزود: یک عملیات پارتیزانی در این مقیاس و با چنین دستاوردها و حجم بالای تلفات دشمن، بیانگر قدرت سازماندهی، فرماندهی و ارتقاء کارآمدی نیروهای میدانی و عملیاتی مقاومت و پیشرفت‌های تسلیحاتی آن­هاست.

نتایج عملیات طوفان الاقصی

   دکتر ذوالقدر سپس به بیان نتایج این عملیات پرداخته و در خصوص نتایج راهبردی این عملیات گفت: این عملیات سبب فروریختن هیمنه رژیم صهیونیستی و درهم شکسته شدن افسانه شکست‌ناپذیری آن شده است، رژیمی که مدعی بود پنجمین قدرت نظامی و بزرگ‌ترین قدرت اطلاعاتی دنیاست، ظرف چند ساعت فروریخت و بزرگترین شکست را در تاریخ ننگین خود ثبت کرد.

وی ادامه داد: تنها واکنش رژیم صهیونیستی به این عملیات، حمله دیوانه­وار هوایی به مردم مظلوم و بی دفاع غزه است که طی سی و چند روز، هزاران تن بمب و مواد منفجره که برآورد می­شود بیش از 7 برابر بمباران اتمی هیروشیما قدرت تخریب داشته است، بر سر مردم غزه با هدف کوچاندن آنها و ایجاد سرزمین سوخته، فروریخته است که مردم غزه قهرمانانه مقاومت کردند و به رغم بمباران ها و کشتارهای وحشیانه رژیم، سرزمین خود را ترک نکردند و رژیم جنایتکار صهیونیستی را از دستیابی به کمترین خواسته­اش ناکام گذاشتند.

دکتر ذوالقدر گفت: رژیم صهیونیستی فروپاشیده است و  این آمریکاست که جنگ را اداره می‌کند. فرمانده سنتکام و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریائی و دفاع هوایی و نیز افسران اطلاعاتی و عملیاتی آمریکا مستقیماً در اطاق جنگ رژیم صهیونیستی حضور یافته‌ و تسلیحات و مهمات آمریکایی و غربی از طریق پل هوایی که ایجاد کرده­اند، روزانه به دست صهیونیست‌ها می‌رسد. رؤسای جمهور و وزرای آمریکائی و اروپائی مستمراً در فلسطین اشغالی هستند تا از طریق تنفس مصنوعی، این رژیم رو به زوال را سرپا نگه دارند.

ایشان ادامه داد: دستاورد دیگر عملیات طوفان الاقصی تشدید بحران سیاسی و تضادها و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی است و دولت فعلی یقیناً فردای جنگ، سرنگون خواهد شد. بحران شدید اقتصادی دامان رژیم را گرفته، مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی شدت یافته، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی داخلی و خارجی متوقف شده و روند معکوس فرار سرمایه آغاز شده است، گردشگری که از منابع مهم درآمدی رژیم است نابود شده و مهم تر از همه بحران مشروعیت و اعتبار بین‌المللی است که گریبان اشغالگران را گرفته بگونه­ای که در همه دنیا بویژه در پایتخت‌ها و شهرهای اروپا و آمریکا، تظاهرات‌ پرشور صدها هزار تا میلیون نفری در محکومیت رژیم صهیونیستی برگزار می­شود.

علاوه بر این، چهره و ماهیت ضدبشری قدرت‌های استکباری، خصوصاً آمریکا و انگلستان برای همه جهانیان برملاشد و حقانیت مبارزات ملت فلسطین به اثبات رسید و این از دستاوردهای بزرگ طوفان الاقصی است که فلسطین را از یک موضوع فراموش شده به مسئله نخست جهان تبدیل کرده است.

این عملیات عظیم و تاریخی، موجب انسجام، استحکام و وحدت محور مقاومت شده و امروز مقاومت به درخت تناوری تبدیل شده است که با ریشه‌های عمیق و مستحکم از فلسطین تا لبنان، تا عراق و سوریه و یمن سرافرازانه برپای خود ایستاده است و پیروزی قریب­الوقوع بر اشغالگران و مستکبران را نوید می­دهد.


گزارش خطا
ارسال نظر